ANALYZING FUNCTIONAL DISTURBANCES OF ANXIETY DISORDER IN ADOLESCENTS 14 TO 19 YEARS THROUGH OCCUPATIONAL THERAPY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53612/recisatec.v1i2.18

Keywords:

Adolescent; Occupational Therapy; Mental Health; Anxiety Disorder

Abstract

Adolescence is characterized by a stage full of challenges, permeated by ambivalent feelings, which, if poorly elaborated, may lead to physical and/or mental and functional illness. Objective: To investigate the level of functional losses and symptoms of anxiety, depression and stress in elementary and high school students that alter the performance of daily activities and their implications on the health of adolescents. Methodology: Intervention research with a quanti-qualitative approach, where the students had a voice to analyze their own reality. Data collection took place during the free periods of classes, with the application of the DASS-21 and workshops. The analysis was based on the test scores and on the behavior changes of the adolescents during the course of the research. Results: Participated 113 adolescents, 71% girls, of which 77% showed symptoms of depression, 82% anxiety and 90% stress, with moderate and severe levels. In the functional area, the greatest losses were related to the area of activity and participation and environmental factors, with 93% related to interpersonal relationships and support. Conclusion: The workshops represented an effective tool for the adolescents to manage to express their internal conflicts, and constituted occupational therapy instruments to care for the young population of the municipality, favoring the development of new strategies to deal with this disease that affects a considerable number of young people and produces great damage to their quality of life.

 

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Author Biographies

Thaynan Silva Santos, Instituto Federal do Rio de Janeiro

Possui ensino médio pela Fundação de Apoio à Escola Técnica do Estado do Rio de Janeiro(2014). Graduando de Terapia Ocupacional pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro (IFRJ) bolsista de Iniciação Científica do CNPq pelo projeto em andamento com ênfase em Educação, Violência escolar

Julia Silva Leal Tavares

Graduada em Terapia Ocupacional pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro(IFRJ) cursando o oitavo período, com projetos em andamento com ênfase em Educação, Violência escolar, Sexualidade e Educação Sexual.

Claudia Donelate, Unirio

Especialização em Gestão de Recursos Humanos pela Universidade Cândido Mendes (2004). Membro do Comitê de Ética em Pesquisa e do Núcleo de Pesquisa em Gênero e Tecnologias Sociais do Instituto Federal do Rio de Janeiro. Tem experiência na área de Gestão Acadêmica, Pesquisa e Desenvolvimento, com ênfase em gerenciamento de projetos.

Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro - UNIRIO

Angela Maria Bittencourt Fernandes da Silva, IFRJ

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro (IFRJ). 

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Published

2021-09-14

How to Cite

Silva Santos, T. ., Silva Leal Tavares, J., Donelate, C. ., & Bittencourt Fernandes da Silva, A. M. (2021). ANALYZING FUNCTIONAL DISTURBANCES OF ANXIETY DISORDER IN ADOLESCENTS 14 TO 19 YEARS THROUGH OCCUPATIONAL THERAPY. RECISATEC SCIENTIFIC JOURNAL - ISSN 2763-8405, 1(2), e1218. https://doi.org/10.53612/recisatec.v1i2.18

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